ד"ר זר ציון שלי

Select your language

WhiteUnivLogo 1024x886 1

faculty transparent

החוג ללימודי תיאטרון ופרפורמנס

הפקולטה למדעי הרוח
אוניברסיטת חיפה

Image

פרטי מרצה

ד"ר זר ציון שלי
תפקיד:
מרצה בכיר, ראש החוג לתיאטרון
כתובת:
שעות קבלה: בתיאום מראש
המשכן לאמנויות ע"ש ד"ר ראובן הכט
__________________________________________________________________________________________________________________________________
שלי זר-ציון היא בעלת תואר שלישי בלימודי תיאטרון מן האוניברסיטה העברית בירושלים. במהלך לימודי הדוקטורט שימשה כעמיתת מחקר במרכז ע"ש פרנץ רוזנצוייג לחקר תרבות וספרות יהודית גרמנית, וזכתה במלגות הצטיינות שונות, וביניהן מלגת דן דוד. עם סיום הדוקטורט זכתה ד"ר זר-ציון במלגת קרן החינוך אמריקה ישראל (פולברייט) להשתלמות בתר דוקטורט באוניברסיטת ניו יורק (NYU), ולאחר מכן שהתה כעמיתת מחקר באוניברסיטה של קליפורניה בסנטה קרוז (UCSC). מחקרה של ד"ר זר-ציון מתמקד בתיאטרון המודרניסטי באירופה ובארץ ישראל במאות התשע עשרה והעשרים. המחקר מדגיש את תרומתן של תרבויות התיאטרון, על משתתפיהן ועל השפות האסתטיות שלהן, להבניה תרבותית של קהילה, זהות לאומית ותודעה פוליטית. היא פרסמה מאמרים רבים בתחומים אלו. ספרה "'הבימה' בברלין – מיסודו של תיאטרון ציוני" עומד לראות אור בהוצאת מאגנס.

דואל:
This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.
טלפון:
04-8240328
נייד:
פנימי:52328

תחומי מחקר

תחומי מחקר:

שלי זר -ציון

שלי זר-ציון היא בעלת תואר שלישי בלימודי תיאטרון מן האוניברסיטה העברית בירושלים. במהלך לימודי הדוקטורט שימשה כעמיתת מחקר במרכז ע"ש פרנץ רוזנצוייג לחקר תרבות וספרות יהודית גרמנית, וזכתה במלגות הצטיינות שונות, וביניהן מלגת דן דוד. עם סיום הדוקטורט זכתה ד"ר זר-ציון במלגת קרן החינוך אמריקה ישראל (פולברייט) להשתלמות בתר דוקטורט באוניברסיטת ניו יורק (NYU), ולאחר מכן שהתה כעמיתת מחקר באוניברסיטה של קליפורניה בסנטה קרוז (UCSC). מחקרה של ד"ר זר-ציון מתמקד בתיאטרון המודרניסטי באירופה ובארץ ישראל במאות התשע עשרה והעשרים. המחקר מדגיש את תרומתן של תרבויות התיאטרון, על משתתפיהן ועל השפות האסתטיות שלהן, להבניה תרבותית של קהילה, זהות לאומית ותודעה פוליטית. היא פרסמה מאמרים רבים בתחומים אלו. ספרה "'הבימה' בברלין – מיסודו של תיאטרון ציוני" עומד לראות אור בהוצאת מאגנס.

 

 קורות חיים ופרסומים

דוקטורט

החוג לאמנות התיאטרון, האוניברסיטה העברית בירושלים

פוסט דוקטורט

2007-8: עמיתת מחקר במדעי הרוח, האוניברסיטה של קליפורניה סנטה קרוז (UCSC)

2007-8: פוסט דוקטורט על בסיס מטצ'ינג, החוג לאמנות התיאטרון, אוניברסיטת תל-אביב

2006-2007: עמיתת פולברייט לפוסט דוקטורט, המחלקה ללימודי יהדות ועברית, אוניברסיטת ניו   יורק (NYU)

פרסומים נבחרים

ספר

שלי זר-ציון. הבימה בברלין: מיסודו של תיאטרון ציוני. ירושלים: מאגנס. [בקרוב]

Shelly Zer-Zion. Habima: Hebräische Bühne in Weimar Berlin. München: Finkverlag. [Forthcoming]

מאמרים בכתבי עת

Shelly Zer-Zion. "Sholem Aleichem in Weimar Berlin: The Cultural Semiotics of Eastern European Jewish Performances." Aschkenas  24/2 (2014) [In Print]

Shelly Zer-Zion and Jan Kühne. "The German Archive of the Hebrew Habima: Bureaucracy and Identity." Naharaim: Zeitschrift für deutsch - jüdische Literatur und Kulturgeschichte 7/1-2 (2013): 239-259.

שלי זר-ציון. ""הווילנער טרופע": פרולוג להיסטוריה של "הבימה"."ביקורת ופרשנות 41 (2009): 65-92.

Shelly Zer-Zion. “Le Théâtre d’Eretz-Israël (TEI) à Tel-Aviv: Vers la foundation d’une capitale de culture locale”, Yod: Revue des etudes Hébraïques et juives 13 (2008): 181-202.

שלי זר-ציון. "התא"י (התיאטרון הארץ-ישראלי): תנועה בין פריפריות תרבותיות." זמנים 99 (2007): 16-25.

Shelly Zer-Zion. “Beyond Habima: Hebrew Theater performances in Eastern Europe.” Jews in Russia and Eastern Europe 2/57 (2006): 85-110.

Shelly Zer-Zion.The Dybbuk Reconsidered: The Emergence of a Modern Jewish Symbol between East and West.” Leipziger Beiträge zur jüdischen Geschichte und Kultur  3 (2005): 175-197.

Shelly Zer-Zion. "Shylock on the Shores of Mandatory Palestine: Shakespeare’s The Merchant of Venice Directed by Leopold Jessner, Tel-Aviv, 1936.” Forum Modernes Theater (2004): 163-180.

שלי זר-ציון. יילוק עולה לארץ ישראל - "הסוחר מוונציה" לשקספיר בבימויו של ליאופולד ייסנר בשנת  1936." קתדרה 110 (2003): 73-100.

Shelly Zer-Zion. “The Poetics of Revolution and the Yearning for Decadence”, Assaph: Studies in the Theater 15 (2000): 121-135.

פרקים בספרים

Shelly Zer-Zion. "The Anti-Nazi Plays of Habima during the 1930's and the Making of Eretz-Israeli Bildung." In The German Jewish Experience: Contested Interpretations and Conflicting Perceptions, edited by Vivian Liska and Steven Aschheim. Berlin: De Gruyter. [Forthcoming]

Shelly Zer-Zion.  “The Shaping of the Ostjude: Alexander Granach and Shimon Finkel in Berlin.” Jews and the Making of Modern German Theatre, edited by Jeanette R. Malkin and Freddie Rokem, 174-196. Iowa City: Iowa University Press, 2010.

שלי זר-ציון. "הדיבוק: לכינונו של סמל ציוני. בתוך: אל נא תגרשני: עיונים חדשים ב'הדיבוק', עורכים: דורית ירושלמי ושמעון לוי, 59-75. תל אביב: אסף מחקרים, 2009.

Shelly Zer-Zion. “The Birth of “Habima” and the Yiddish Art Theatre Movement.” Jewish Theatre: Tradition in Transition and Intercultural Vistas, edited by Ahuva Belkin, 73-88. Tel Aviv: Assaph Book Series, 2008.

Shelly Zer-Zion. “The Cobbler’s Penalty: The Wandering Jew in Search of Salvation.” Jews and Shoes, edited by Edna Nahshon, 133-148. Oxford and New York: Berg publishers, 2008. 

Shelly Zer-Zion. “Von einer hebräischen Studiobühne zum Nazional Theater: Die Transformation von Habima in Berlin.“ In Zweimal Heimat: Die Jeckes zwischen Mitteleuropa und Nahost, edited by Moshe Zimmermann und Yotam Hotam, 77-88. Frankfurt am Main: Beerenverlag, 2005.

Shelly Zer-Zion. “The Creation of New Sounds: Hebrew as a new spoken language on the Israeli stage of the 1920’s.” In Théâtre: Espace Sonore, Espace Visuel, edited by Christine Hamon-Siréjols and Anne Surgers, 359-363. Lyon: Presses Universitaires de Lyon, 2003.